Taktyka na Onyxię: Jak pokonać legendarną smoczycę w Classic WoW?

MMOHANDEL - Sklep z WoW Gold

Ech, pamiętam to jak dziś. Zbiórka 40 obdartusów przed legowiskiem smoczycy. Godziny przygotowań, rozdawanie mikstur i ostatnie błogosławieństwa. A potem ten ryk, który mroził krew w żyłach. Walka z Onyxią w klasycznym World of Warcraft to nie był zwykły rajd. To był rytuał przejścia, test zgrania i cierpliwości dla każdej szanującej się gildii. Chcecie wiedzieć, jak pokonać tę legendę? Posłuchajcie starego weterana.

Zanim wejdziecie, pamiętajcie o jednym – ta walka ma proste zasady, ale nie wybacza błędów. Jeden nieuważny gracz może położyć cały rajd.

Faza 1: Na ziemi (100% – 65% HP)

To faza „tank and spank”, czyli tankuj i bij. Kluczowe jest tutaj pozycjonowanie.

  • Tank: Twoim zadaniem jest odwrócenie Onyxii tyłem do rajdu. Musisz utrzymać ją w jednym miejscu, przy ścianie jaskini. To absolutnie kluczowe, by reszta drużyny mogła bezpiecznie zadawać obrażenia.
  • Melee DPS (Wojownicy, Łotrzy): Stajecie przy bocznej łapie smoczycy. NIGDY nie stawajcie za nią, bo potężne Uderzenie Ogonem (Tail Sweep) wystrzeli was w powietrze, zadając ogromne obrażenia i potencjalnie ściągając na was małe smoczki.
  • Ranged DPS i Healerzy: Stajecie w bezpiecznej odległości, po bokach. NIGDY nie stawajcie przed nią, bo jej Ognisty Oddech (Flame Breath) spopieli was w sekundę.

Tank musi szybko złapać i utrzymać aggro. Jeśli Onyxia się odwróci, cały rajd jest w niebezpieczeństwie.

Faza 2: W powietrzu (65% – 40% HP)

Na 65% HP Onyxia wzbija się w powietrze. Zaczyna się chaos.

  • Pozycjonowanie: Cały rajd musi się natychmiast rozproszyć po całej jaskini, zachowując maksymalne odległości od siebie. Onyxia będzie latać i pluć Kulami Ognia w losowych graczy.
  • Smoczęta (Onyxian Whelps): Co jakiś czas z boków jaskini będą wybiegać fale małych smoczków. Wojownicy i magowie muszą je natychmiast przejąć i zabić za pomocą AoE. Jeśli zignorujecie smoczki, zaleją one healerów i będzie po walce.
  • Głęboki Oddech (Deep Breath): Co jakiś czas na ekranie pojawi się komunikat „Onyxia bierze głęboki oddech…”. Macie kilka sekund, by uciec na skraj jaskini. Potężny strumień ognia przetoczy się przez środek pomieszczenia, zabijając każdego na swojej drodze.

Faza 3: Powrót na ziemię (40% – 0% HP)

Onyxia ląduje. Faza ta jest podobna do pierwszej, ale z dodatkowymi utrudnieniami.

  • Pozycjonowanie: Wracacie na swoje pozycje z fazy pierwszej. Tank łapie aggro.
  • Strach (Bellowing Roar): Co jakiś czas Onyxia będzie ryczeć, rzucając na cały rajd efekt strachu na kilka sekund. To powoduje, że gracze biegają w panice, często wpadając w lawę lub ściągając smoczki. Szamani muszą stawiać Totem Drżącej Ziemi, a Kapłani rzucać Ochronę przed Strachem na tanka.

Przygotowania do tej walki w Classicu były kosztowne. Każdy musiał mieć przy sobie Większe Mikstury Ochrony przed Ogniem. Gildie kupowały składniki hurtowo, a rynek kwitł. Platformy takie jak MMOHANDEL, choć w nowoczesnej formie, są spadkobiercami tamtej potrzeby bezpiecznego handlu. Weterani, którzy chcieli zdobyć legendarną sakwę z jej skóry, wiedzieli, że bez złota na naprawy i mikstury ani rusz. Dlatego wielu z nich korzystało z bezpiecznych serwisów, by uzupełnić zapasy. Nawet dziś, gracze w Classic Era, by przyspieszyć progres, kupują złoto na MMOHANDEL. To pokazuje, jak pewne potrzeby w tej grze są niezmienne. Zaufanie do marek takich jak MMOHANDEL jest budowane latami, podobnie jak legenda samej Onyxii.