Historia Wojny Starożytnych: Azeroth 10 000 lat temu
Zanim powstały Horda i Przymierze, zanim ludzie przybyli na kontynent, Azeroth wyglądało zupełnie inaczej. Był to jeden, ogromny ląd, zwany Kalimdorem, a w jego sercu lśniła magiczna Studnia Wieczności. To opowieść z czasów mitów i legend. To historia o pysze, która sprowadziła na świat zagładę. To opowieść o Wojnie Starożytnych – pierwszym, katastrofalnym w skutkach najeździe Płonącego Legionu.
Pycha Wysoko Urodzonych i szept z Ciemności
Dominującą cywilizacją tamtych czasów były Nocne Elfy, a ich królową była piękna i potężna Azshara. Jej najbardziej zaufani magowie, zwani Wysoko Urodzonymi, bez opamiętania czerpali moc ze Studni Wieczności. Ich lekkomyślne użycie magii było jak latarnia morska w bezkresnej ciemności kosmosu. I przyciągnęło uwagę Sargerasa – upadłego tytana, przywódcy demonicznego Płonącego Legionu, który obiecał Azsharze jeszcze większą potęgę w zamian za otwarcie mu drogi do Azeroth.
Pierwszy Najazd Płonącego Legionu
Zaślepiona obietnicami, Azshara i jej magowie otworzyli portal w sercu Studni. Z portalu wylała się nieskończona armia demonów pod wodzą potężnych poruczników Sargerasa – Archimonde’a i Mannorotha. Świat stanął w ogniu. Miasta płonęły, a cywilizacja Nocnych Elfów stanęła na krawędzi zagłady. Demony były bezlitosne i zdawało się, że nic nie jest w stanie ich powstrzymać.
Powstanie Ruchu Oporu i nieprawdopodobne sojusze
W obliczu totalnej anihilacji, powstał ruch oporu. Na jego czele stanęli trzej młodzi bohaterowie: Malfurion Stormrage, pierwszy druid, który zwrócił się o pomoc do sił natury; jego brat bliźniak Illidan, potężny mag; oraz kapłanka Tyrande Whisperwind, ukochana obu braci. Z pomocą półboga Cenariusa i potężnych Smoczych Aspektów, pod wodzą czerwonego smoka Alexstraszy, podjęli beznadziejną walkę.
Wielkie Rozbicie i nowy porządek świata
Kulminacją wojny była desperacka próba zamknięcia portalu. Doprowadziło to do implozji Studni Wieczności. Ta katastrofa, znana jako Wielkie Rozbicie, rozerwała kontynent na kawałki, tworząc dzisiejsze kontynenty (Kalimdor, Królestwa Wschodnie, Northrend) i pozostawiając w centrum świata wieczny wir – Maelstrom. Legion został odparty, ale cena była niewyobrażalna.
Aby uleczyć świat, ocalali zasadzili na górze Hyjal Drzewo Świata, Nordrassil. Historia Wojny Starożytnych to fundament całego uniwersum Warcrafta. Możemy ją przeżyć fragmentarycznie w grze, na przykład w lochu „Studnia Wieczności”. Gracze wciąż farmia go dla rzadkich przedmiotów i wierzchowców. Pasja do lore napędza wiele aspektów gry, w tym ekonomię. Rzadkie przedmioty z tamtej epoki czy książki o historii Azeroth są poszukiwane przez kolekcjonerów. Wielu z nich, by sfinansować swoje kolekcje lub farmę rzadkich mountów, korzysta z bezpiecznych serwisów, by kupić złoto. Platformy takie jak MMOHANDEL stały się częścią tej kultury, pozwalając graczom na realizację swoich pasji. Znajomość historii gry jest dla weteranów równie ważna, jak dobry ekwipunek. A zaufane serwisy, takie jak MMOHANDEL, pomagają w zdobyciu obu tych rzeczy. Ta odwieczna historia jest tak potężna, że nawet po 10 000 lat wciąż kształtuje losy graczy, a MMOHANDEL jest tego cichym świadkiem.